Φλωρεντινός ζωγράφος,από τους μεγαλύτερους της Ανα-
γέννησης.
Από πολύ μικρός έδειξε το πολύπλευρο ταλέντο του στο
σχέδιο και αρχι
ρα,-γύρω στο 1465-στο εργα
Φίλιππο Λίππι.
Το 1470,δουλεύει ήδη σε δικό του εργαστήριο και συνερ-
γάζεται με το γιό του πρώην δασκάλου του,Φιλιππίνο Λίππι.
Η ικανότητά του αναγνωρίζεται γρήγορα και κερδί
εύνοια του Λορέντσου των Μεδίκων στην αυλή του οποίου
έ
Βερρόκκιο,τον
ούμενους ουμανιστές,όπως
Φιτσίνο και ο ποιητής Πολιτσιάνο.
Γύρω
και μυθολογικά
γεμάτη λυρισμό ΓΕΝΝΗΣΗ
Το 1494 ζωγραφίζει τον Αγιο Αυγουστίνο,στην εκ
των Αγ.Πάντων στην οποία η μορφή του Αγίου αποδίδεται με
εξαιρετική πλαστικότητα και λουσμένη μ’ένα υπερκόσμιο φως.
Στη συ
Σιξτίνα,στη Ρώμη
λεις, ανάκτορα,παρεκλήσια.
Μετά το θάνατο του Λορέντσο των Μεδίκων το 1492,η Φλωρε-
ντία μπαί
νίζεται και η δια
ο σκοταδισμός και η αγω
ότητα,επιδρούν στο Μποτιτσέλλι
χαρακτήρα δραματικό.
Η ζωή του γίνεται
χιστα ζωγράφισε.
Πέθανε στις
Ο Μποτιτσέλλι ήταν εκείνος που θαυμάσια περιέ
εποχή του μέσα απ’τα έργα του.Την αποθέωση του πνεύμα
την εποχή του Λορέντσο των Μεδίκων και τα παράφορα,σκοταδι-
στικά κηρύγματα του Σαβοναρόλα απ’την άλλη.Ετσι έφτασε από
τις
νουν το αισθησιακό αποτέλεσμα του ουμανισμού,στις γεμάτες
αγωνία απεικο
λάνο.
Ομως και στις
και ανυψώνουν την
είτε όταν στέκει με δέος